(Hicri) Ay olarak Hacamat

(Hicri) Ay olarak Hacamat

En faydalı günler hicri 17, 19 ve 21 inci günlerdir. Bu günlere Sünnet olan, herkese tavsiye edilen hacamat günleri denir.Zira Rasulallah SAV Efendimiz imkan doğrultusunda hicri 17,19 ve 21 i tercih etmiştir lakin ihtiyaç durumunda bu zamanlar haricinde de yaptırmıştır.Tıbbın dehası lbn-l Sina Hazretleri EI Kanun Fıt Tıbb (Tıbbın Kanunu) adlı eserinde 'Çok acil bir durum yok ise hicri 25 inden sonra ve 5 inden önce Hacamat yapılmamasını tavsiye eder.12 Ayın kendi yörüngesi üzerindeki çeşitli konumlarına göre denizlerde, hatta karalar da ve atmosferde med ve cezir olaylarının meydana geldiği, bunun da yeni ay ve dolunay dönemlerinde en yüksek seviyeye ulaştığı bilinmektedir.Günümüzde yapılan bazı araştırmalar ayın insan vücudu üzerindebenzer etkiler meydana getirdiğini, dolunay günlerinde vücuttaki hormon ve sıvı dengesinde değişmeler görüldüğünü kadınlardaki doğum ve adet görme kanamalarının daha şiddetli olduğunu ortaya koymuştur.Ayın çekim gücü göz ardı edilecek birfaktör değildir. Ayın büyük olduğu dolunay zamanında çekim gücü artışı nedeni ile denizler kabarır,asabiyet kavga gürültü, yaralanma, aile içi kavgalar hep bu döneme rast gelir, hatta beyin bile kafatası içinde çapta 1-3 mm genişlik itibari ile 1 cm büyür o Bu sebeple Hacamat'ı dolunayın çekim kuwetinden faydalanmak amaçlı hicri ayın onun'dan sonra veya yirmibeş'inden önce yaptırmak faydasını artırır.Başı ağrıyan veya Tansiyonu yükselen hasta uygun günün gelmesini beklemek yerine hemen ilk fırsatta Hacamat yaptırması daha doğru davranış olur.Hicri on ila yirmi beş arasında yapılan hacamat beden için hem rahatlatıcı olur, hem de toksik maddelerde hareketli olmasından dolayı hacamat için en ideal zamandır. Hacamat eğer hastalık tedavisinden ziyade sadece genel sağlık koruma amaçlı yaptırılacaksa ayın ikinci döneminde hicri 10 ila 25 arası imkan var ise 17, 19, 21, gibi tekli günler tavsiye edilir. Hiçbir rahatsızlığı olmayanlar imkan ölçüsünde ve mümkün ise bu günleri aramalı; hastalık tedavi amaçlı hacamat olanlar ise ne zaman fırsat bulurlarsa ilk fırsat da tıecemetterını yaptırmaııdır.Zira beklemek kanda bulunan mevcut toksik maddelerin yayılmasına ve artmasına sebep olur. Rasulallah SAV Efendimiz mübarek ayaklan bir vesile ile incindiğinde hemen olayolur olmaz ayaklanna kan toplanma sm diye 'Hacamat' yaptırmıştır. Burada aym gününü veya haftanm gününü aramamıştır. Aynı benzer şekilde Hayber Fethinden sonra düzenlenen yemekte yahudi bir kadın tarafından zehirlendiğinde, yemeğin zehirli olduğunu hissetmiş ve ağzına aldığı lokmayı hemen tükürmüştür. Akabinde Cebrail A. S. gelerek 'Zehirlendiğini ve korunma için hemen Hacamat yeptumesı gerektiğini bildirmiştir.Ve bunun üzerine Rasulallah SAV Efendimiz hemen orada hacamat yaptırmıştır.

SENDE YORUM YAP!

Whatsapp