Meni

MENİ (sperma, tohum)

Cinsî münâsebet zamanında erkek ve kadından şehvetle çıkan sıvı maddeye "meni" denir. Erkeğin kamışından çıkarken kamışı hareket ettirir, kuvvetle çıkar ve çıkmasından sonra da kişiye yorgunluk gelir. Kadının ki ise çıkarken vaginada hareket (kasılma) meydana getirir. Yani her ikisi de difk ile çıkar.

Meninin Özellikleri:
Erkeğin menisi kalın ve beyaz, kadının ki ise ince ve sarıdır. Yaş iken çiçek veya hamur kokusuna benzer, kuruduğu zaman ise yumurta kokusu gibi kokar.
Şehvetle ve süratlice çıkar, çıkarken zevk ve lezzet verir"1 Nitekim Peygamber Aleyhis-Selâm: "Erkeğin menisi kalın ve beyaz, kadının ki ise ince ve sarıya meyillidir. Cinsî münâsebet zamanında erkeğin menisi, rahim de kadının menisine üstün, gelip galip gelirse, çocuk Allah'ın izni ile erkek olur. Eğer kadının menisi, erkeğin menisine üstün gelip galip olursa, çocuk Allah'ın izni ile kız olur" buyurmuştur"2

Kadının Menisi Var mıdır?
İslâm'dan önce kadının menisi var mıdır, yok mudur? Tartışmaları sürerken, İslâm'ın bu konudaki görüşünü bir iki hadis-i şerifle açıklamaya çalışalım. İbni Mesud (r.a.) demiştir ki: "Peygamber Aleyhis-Selâm sahabeler ile sohbet ederken bir Yahudi çıka geldi. O sırada Kureyş müşriklerh'Ey Yahudi! Şu kimse peygamber olduğunu iddia ediyor" dediler. Bunun üzerine Yahudi: "Ben ona öyle bir soru soracağım ki, onu ancak peygamber olan kimse bilebilir"dedi ve yakın gelerek oturdu da: "Ey Muhammed! İnsan neden yaratıldı?" diye sordu. Bu soru üzerine Peygamber Aleyhis-Selâm: "Ey Yahudi! Erkeğin menisi ile kadının menisinin karışımından yaratıldı. Erkeğin menisi kalın olup, kemik ve sinir ondan yaratıldı. Kadının menisi ise, ince olup, et ve kan ondan yaratıldı." buyurması üzerine, Yahudi kimse: "Sizden önceki de (Musa da) böyle söylemişti diyerek kalkıp gitti."3

* Peygamber Aleyhis-Selâm'ın eşi Ummü Seleme (r.a.) demiştir ki: Ebû Talha'nın eşi Ümmü Süleym, Peygamber Aleyhis-Selâm'a gelerek: "Ey Allah'ın Rasûlü! Allah doğruyu söylemekten haya etmez. İhtilam oldukları (rüyada aldatıldıkları) zaman kadınlara da yıkanmak var mıdır?" diye sordu. Bunun üzerine Peygamber Aleyhis-Selâm: "Evet, menisi dışarı çıkıp görüldüğü zaman, yıkanması gerekir" buyurdu. Bu soru ve cevabı dinleyen Ümmü Seleme gülümseyerek: "Ey Allah'ın Rasûlü! Kadınlar da ihtilam olur mu?" diye sordu. Peygamber Aleyhis-Selâm ise bu soruya: "Allah hayrını versin! Çocuk niçin anasına benziyor ya!" buyurdu."4

Her Meni'den Çocuk Olmaz:
Her meniden çocuk olmadığı gibi, erkeğin menisinin hepsinden de çocuk olmaz. Çocuk ancak meninin pek az bir miktarının rahimde kadının menisinden az bir miktarı aşılamasıyla meydana gelir. Nitekim Peygamber Aleyhis-Selâm: "Her meniden çocuk olmaz, meninin tamamından çocuk meydana gelmez. Yüce Allah bir canlıyı yaratmak istediği zaman, bunu hiçbir güç engelleyemez" buyurmuştur."5

Meni'nin Çıkış Yerleri:
Tıbb-ı Nebevî yazarlarından Tabip Muvaffak Adüllatif el-Bağdâdî diyor ki: "Meni, bütün organlardan süzülerek gelir. Bu sebeple sağlıklı kişinin çocuğu da sağlıklı, hastalıklı kişinin çocuğu da hastalıklı olur. Nitekim Peygamber Aleyhis-Selâm: "Vücuttaki her kılın altında şehevî duygular vardır" buyurarak, meninin tüm organlardan süzülerek meydana geldiğine işaret etmiştir. Cinsî münasebet zamanında zevk ve lezzet alan organ, sadece tenasül organları olmayıp, vücuttaki bütün organlar bu zevk ve lezzete ortak olmaktadırlar."6

* Kur'ân-ı Kerim'de ise yüce Rabbimiz: "İnsan neden yaratıldığına dikkatlice bir baksın! Şehvetle dışa atılan koyu bir sudan (meniden) yaratılmıştır. O su, bel kemikleri ile göğüs kemikleri arasından çıkar. İşte başlangıçta bu şekilde yaratılan insanı, Allah tekrar yaratıp geri getirmeye, diriltmeye elbetteki kadirdir" buyurmaktadır.(Tank S-8)

Bazı Kur'ân tefsircilerine göre, âyette geçen "sulb" ve "terâib = Bel kemiği ve göğüs kemikleri"nden maksad, vücudun tamamıdır, yani vücudun bütününden meydana gelmektedir."7

Meni'nin ham maddesi vücudun tamamından çıkmakta ve meni keseciklerinde toplanmakta ve olgunlaşmaktadır. Nitekim bir maden uzak bir bölgeden çıkar, fabrikaya getirilerek işlenir.

Meni'nin Oluşumu ve Meni Kesecikleri:
Meni bütün organlardan süzülerek gelmektedir. Gerçek şu ki, beyin meninin oluşumunda en çok emeği geçen organlardan biridir. İşte bu sebeple meninin şekli, dimağ maddesine benzemektedir. Cinsî münasebette çok bulunan kimselerde meydana gelen zayıflık da bütün organlarda görülmektedir. Bununla beraber zafiyet ilk önce gözlerde başlamaktadır. Beynin yardımıyla oluşan meni, yumurta (husye, testis)ların yakınında birbirlerine girmiş kesecikler içinde toplanmaktadır."8

Vücutta Meni Çoğalmasının Zararları:
Tıbb-ı Nebevî yazarlarından Tabip İbni Kayyim bu konuda şöyle demektedir: "Eğer meni, vücutta fazlaca birikip, uzun müddet dışarı atılmazsa; karasevda, mâl-i hulyâ, delilik, sar'avs. gibi kötü hastalıklar meydana getirir. Çünkü meni, vücutta uzun müddet kaldığı zaman bozulur ve zararlı bir maddeye dönüşür. Bu sebeple vücud tabîî olarak, bazan cinsî münasebet olmaksızın kendi kendine onu dışarı atar."9
Bu da ya ihtilam yoluyla veya uyanık olduğu halde aşırı cinsî tefekkür yoluyla olur.

* On şey, bedende hapsedilip çoğaldığı ve dışarı atılmadığı zaman vücuda zarar verir ve kendi özelliğine göre hastalık meydana getirir. Fazla kan, fazla meni, idrar, dışkı, yellenmek, kusuntu, aksırmak, uyku, açlık ve susuzluk. İşte bu on şeyin dışarı atılmayıp içerde tutulması halinde, her biri kendi cinsinde bir tür hastalık meydana gelmesi ne sebep olur."10

Meni İçin Faydalı veya Zararlı Olan Bazı Maddeler:
*Balık eti şişmanlatır, meniyi artırır ve sıcak mizaçları düzene koyar. Muz, meniyi çoğaltır, cinsî münasebet gücünü de tahrik eder. Zencefil'in mayahoş olanının mizacı sıcak ve kurudur, cinsî ilişkiyi tahrik eder, meniyi de artırır."11

*Nohut, meniyi ve sütü çoğaltır. Maya hamur içinde ne iş yaparsa, nohutta beden içinde o işi yapar. Marul yemek meniyi azaltır, cinsî münasebet isteğini de teskin eder. Kuşkonmaz meniyi artırır. Nilüfer çiçeği meniyi katılaştırır, cinsî münasebet isteğini de keser."12

* Tatlı badem şekerle birlikte yenirse, meniyi artırır. Süt, pirinç, şalgam meniyi artırır, cinsel istek ve arzuyu tahrikeder. Anason; âdet kanamasını, meniyi ve sütü çoğaltır. Karpuz meniyi artırır, cinsel istek ve arzuyu da tahrik eder. Tavuk eti zekayı geliştirir, meniyi artırır ve cildi güzelleştirir. Sirke meniyi azaltır. Sarımsak meniyi kurutur."13

Kur'ân'da Meni veya Nutfe Kelimesinin Geçtiği Bazı Ayetler:
* "Ey İnsanlar! Bizsizi hakîrbirsu'dan (meni'den) yaratmadık mı? Nitekim o suyu, belli bir zamana kadar, sağlam bir yere (ana-rahmine) yerleştirmedik mi? İşte biz bunu kudretimizle yaptık. Biz ne mükemmel bir kudret sahibiyiz" (Mürseiât 20-23).

* "O, hakîr bir su'dan insanı yaratıp, onu neseb ve sıhriyet4 akrabalıklarına dönüştüren O'dur. Rabbinin herşeye gücü yeter" (Furkan 54).

* "İnsan kendisinin başıboş, bırakılacağını mı sanıyor? O, döl yatağına akıtılan meninin içinden bir nutfe, bir damla su değil miydi? Sonra o nutfe, kan pıhtısı olmuş derken Allah onu insan biçiminde yaratıp şekillendirmiştir" (idyamet 36-38).

"Muhakkak ki, rahime atıldığı zaman oluşan nutfeden, erkek ve dişiden ibaret olan çiftleri o yarattı. Şüphesiz tekrar diriltmekte yine O'na aittir"
(Necm 45-47).

* "Sizi biz yarattık. Tasdik etmeniz gerekmez mi? Söyleyin öyleyse, döl yatağına dökmekte olduğunuz meni nedir? onu siz mi yaratıyorsunuz, yoksa yaratan biz miyiz?" (vaha 57-59).

* "O Allah ki, yarattığı herşeyi güzel yapmış ve ilk başta insanı çamurdan yaratmıştır. Sonra onun zürriyetini hakîr bir suyun özünden, hulasasından yaratmıştır. Sonra onu şekillendirmiş, ona kendi ruhundan üflemiştir. Ve sizin için kulaklar, gözler ve gönüller yaratmıştır. Ne kadar az şükrediyorsunuz!" (Secde 7-9).

* "Gerçekten biz insanı katışık bir nutfeden erkek ve dişinin menilerinin karışımından meydana gelen bir damla sudan yarattık. Onu imtihan edelim diye kendisini işitir ve görür kıldık" (insan 2).

Kaynaklar:
[1]- Aynî 1/626. [2]- Müslim Hayz H. 34; Nesâî taharet 1/ 116; Müsned 1/274. 278. 3/199. 282; Hâkim müstedrek 3/481-82; F. Kadir 5/403. [3]- Müsned 1/465; ayrıca bak. C Sağır 1/84; Romuz s. 502; K. Ummâl 16/45579; Aynî 9/ 247 [4]- Buhârîilim 1/41. Gusül 1/74. b halk 4/102; ayrıca bak. Müslim hayz H. 29-33; E. Davud taharet H. 237; Aynî 1/624-25; Ş. Müsned 2/116-118. [5]- Müsned 3/49,59,93 [6]- Bağdadî s. 248; Zehebî s. 297-98; Hadis için bak: i. Mâce taharet H. 597-98; E Davud taharet H. 248: Tirmizî taharet H. 106; Müsned 1/94. 101. 133. 6/1II, 254. [7]-Mâtüridî Tevilâtü'l-Kur'ân vr. 661/b [8]- F. Râzî. M. Ğayb 8/ 531: Beyzâvî 6/491 özet olarak. [9]- i. Kayyım s. 306 [10]-a.g.e. s. 67. [II]- a.g.e. s. 368, 374-75, 385. [12]- Bağdadî s. 95. 100, 166-167 [13]- a.g.e. s. 62, 68, 83-84, 101-103. 123. 151, 158. [14]- Neseb: Baba tarafından olan akrabalık: sıhriyet ise evlilik cihetiyle olan akrabalıktır.

SENDE YORUM YAP!

Whatsapp