Mülk Suresinin Fazileti 2

Mülk Suresinin Fazileti 2 :

MÜLK SÜRESİNİN FAZİLETLERi

Allah Resülü (s.a.v.) bu konuda şöyle buyurmuştur:

"Kuran'da bir sür-e vardır; o otuz ayettir. Bir adama, bağışlanıncaya kadar şefaat etmiştir. O, tebarekellezi biyedihilmülk'dür."

''Mülk suresi (kötülükleri) engelleyicidir ve o sür-e kurtarıcıdır; kabir azabından kurtarır."

Tebarekellezi biyedihil-mülk suresini her gece okuyan kimseden Cenab-ı Allah kabir azabını men'eder."

"Her gece Tebarekellezi biyedihil-mülk suresini okuyan kimseye, bu süre kabrinde gelip azabından def'etmeye çalışır ve bunun mücadelesini yapar." Tezkiretü'l-Kurtibi'de de aynı rivayetler nakledilmiştir. "Kuranda bir sure vardır, o sadece otuz ayettir. Sahibinden yana çetin bir mücadele verir, sahibi cennete girinceye kadar o bu mücadeleye devam eder. O süre, Mülk süresidir."

"Mülk süresi kurtarıcıdır ve mücadelecidir; kıyamet günü okuyucudan yana Rabbi'nin katında çetin bir mücadele verir."

Yapılan rivayete göre, İbni Abbas (r.a.) bir adama diyor ki:

- Sana öyle bir hadisten haber vereceğim ki onu duyduğunda sevineceksin ..Adam da memnun kaldığını söyleyince, İbni Abbas dedi ki:

- Tebarekellezi biyedihil-mülk süresini oku, onu ezberle ve onu bütün çoluk-çocuğuna, komşularına da öğret. Çünkü bu süre kurtarıcıdır, mücadelecidir; kıyamet günü Rabbinin katında okuyucusundan yana mücadele eder; kabir azabından kurtulmasını sağlamak için de Rabbinden dilekte bulunur.

Ölen kimsenin içinde (hafızasında) bu süre varsa o takdirde onu kabir azabından kurtarır. Bunun için Cenab-ı Peygamber Efendimiz (s.a.v.) buyurdu ki: "Bu sürenin ümmetimden her ferdin kalbinde olmasını çok arzu ederim ... "

"Mülk süresi, Tebarekellezi biyedihil-mülk cümlesiyle başlayan süredir. Bu süre kurtarıcıdır, sahibini kabir azabından kurtarır."

Yapılan bir rivayette Cabir bin Abdullah (Radiyallahü Anh) diyor ki:

Resülüllah (Sallallahü Aleyhi Vesellem) Efendimiz ElifLam tenzilül-kitab'ı ve Tebarekellezi biyedihil-mülk sürelerini okumadıkça uyumazdı. Ebü Leys Hazretleri de bu hususu kendi eserinde belirtmiştir.

"Allah'ın kitabında bir süre vardır,o ancak otuz ayettir; bir adama kıyamet günü ne kadar devam edecek, onu cehennemden çıkarıp cennete sokuncaya kadar bu şefaati devam edecektir. O süre, Tebar-eke süresidir." Teysir kitabının sahibi aynı eserinde diyor ki:

"Mülk süresi otuz ayet, üç yüz otuz üç kelime bin üç yüz yirmi bir harftir."

Başka bir hadiste ise şöyle buyuruyor:

"İsterim ki TEBAREKELLEZİ BİYEDİHİL-MÜLK suresi her mü'minin kalbinde olsun ... "

Bundan dolayıdır ki Resülüllah (s.a.v.) Efendimiz MÜLK süresiyle ELİF LAM TENZİLÜL-KİTAB ile başlayan süreyi okumadıkça uyumazdı.

Hazret-i Ali (Radiyallahü Anh) diyor ki:

"Mülk süresini okuyan kimse kıyamet günü meleklerin kanatları üzerinde gelir. Yüzünün güzelliği Hz. Yusuf Peygamberin güzelliğine benzer."

İbni Abbas (r.a.) Hazretleri naklediyor ki:

"Ashab-ı kiramdan bazı evsat bilmeden çadırını bir kabrin üstüne kurmuşlardı. Bir ara kabirde bir adamın MÜLK süresi okuduğu işitildi. Ürperdiler ve durumu gelip Resülüllah Efendimize anlattılar. Bunun üzerine Efendimiz (Sallallahü Aleyhi Vesellem) şöyle buyurdu: "Mülk suresi kabir azabını engelleyicidir, azabdan kurtarıcıdır ... "

Nitekim Resülüllah Efendimiz devrinde bu süre MÜNCİYE diye adlandırılırdı. Tevrat'ta ise buna MANİA, İncil'de VAKIA denilirdi.

İbni Mes'üd (Radiyallahü Anh) diyor ki:

"Kabirde ölen kimsenin baş ucundan gelinmek istenilir. (Melek) buradan size yol yoktur, çünkü bu adamın baş ucunda MÜLK süresi okunurdu. Ayak tarafından gelinmek istenilir; buradan da size yol yoktur. Çünkü bu adam kalkıp MÜLK süresini okurdu. İç kısmı tarafından gelinmek istenilir; buradan da size yol yoktur, çünkü bu adam MÜLK süresini ezberleyip içinde taşırdı." Evet, gece ve gündüz birer defa bu süreyi okuyan kimse cidden çok güzel bir amelde bulunmuş olur. Rühu'l-Beyan Tefsiri'nde de bu husus etraflıca açıklanmıştır.Bilmiş ol ki: YASIN süresini okumaya devam eden kimseye bu sürenin sıfatı yüksek bir mertebe ve büyük bir makam ile dönüp gelir. Böylece o kimse bir nice mal ve mülkte tasarruf etme imkanına erişmiş olur. Aynı zamanda hem erkekler, hem kadınlar arasında sevilen ve sayılan bir kimse olur. Hükümdar ve devlet büyükleri yanında gayet heybetli tanınır

SENDE YORUM YAP!

Whatsapp