Duaya Euzü-Besmele İle Başlamak.

Duaya Euzü-Besmele İle Başlamak. :

Duaya °Euzü-Besmele İle Başlamak.

Dufuıın edeblerinden biri de, duadan evvel Eüzü-Besmele okumaktrr.Eüzü, istiazedir. Herhangi bisşey'den, bilhassa Şeytan'ın şerrinden Allah'a sığınmaktır, Besmele'yi okuyan kimse ise, Allah'ın ismini anmış, Allah'ın ismini zikretmiş olur. Herhangi bir işe başlarken Besmele-i Şerife'yi okuyan kimse, o başladığı işe Cenab-ı Allah'ın ismi ile başlamıştır. Binaenaleyh o işten, o şey' den asla zarar gelmez. Bir fenalık zuhur etmez. Daima o işten hayır görür. O İşte kolaylık hasıl olur.

[Felza kara'tel Kur'ane festeız billahi mineş-şeytantr-rahim.) buyurulmuştur. Manası:

«Sen Kur'an-ı Kerlm'i okuduğun zaman recmulunan Şeytan'ın şerrinden Hak Celle ve Ala Hazretleri'ne iltica eyle; sı-ğın!» demektir.

Aziz müslümanlar, bu ayet-i kerimedeki hitab-ı ilahi Peygamber Efendimiz'e olmuştur. Fakat Peygamber Efendimiz'e buyuruları hitab-ı ilahi, bittabi ümmetine de şarnildir. Binaenaleyh, bu ayet-i celilenin mazmununu ifade eden ve sünnet-i seniyyeden olan

(Eüzü billahil mineş-şeytanir-racim)

kelam-ı şerifini her zaman, her yerde, her işte, oturmada, kalkmada, okumada, yazmada, bilhassa dua ederken zikretmemiz lazımdır. Ki; Cenab-ı Allah'a yakınlık kazanalım ve mağfiretine mazhar olalım.

Aziz müslümanlar, bir mü'min: (Eüzü billahi mineş-şeytanır-racim) yani: «Recmolunmuş. tardolunmuş, kovulmuş olan

Şeytan'ın şerrinden Allah'a sığınırım,» dediği zaman, Cenab-ı Allah o mü'min ile Şeytan'ın arasında yer ile gök arası kadar 300 hicab yaratmış ki,' Şeytan'ın vesvesesinden ve Iğvasından o mü'min hala s olsun, kurtulsun.s .

İşte aziz müslümanlar. bizler de dua ederken, duadan ev vel! Eüzü-Besmele'yi muhakkak okumalıyız ki, kalbimizden gıll ü gış gitsin! Allah'tan başka kalbde birşeyler bulunmasın!

Temiz bir kalb ile, Cenab-ı Allah ile başbaşa kalınsın. Zira bu şekilde edilen dualar, Allah indinde makbül ve mu'teberdir.

Bir hadis-i şerifde:

(Killlü emrln zi baIln yem yübde' fiyhi bi bismillahi febüve aktau.)

(Küllü emrin zi balin yem yübde' fiyhi bi bismillahi febüve aktau.)

Her bir iş, her bir masıahat ki, ona «Bismillahirrahmanirrahim» kelam-ı şerifi ile başlanmış olunmaz ise, o iş, o maslahat kesiktir. bereketsiz ve sonsuzdur,» buyurulmuştur. (13)

Diğer bir hadis-İ şerifde Cenab-ı Peygamber (S.A.V.) Efendimimiz :

(Bismillahirrahmanirrahim ve la havle ve la kuvvete illa billahil aliyyil azim. )

«Herhangi bir mü'min bir dara, bir musibete düştüğü zaman bunu böyle okusun. Zira Cenab-ı Allah bu kelimat-ı şefifenin sebebiyle her çeşit musibetleri giderir,» buyurmuşlardır.

Malum .olsun ki, Besmele-i Şerife'nin fazileti gayet çoktur.

Besmele'nin faziletini tam manasıyla yazmaya kimsenin takatı yoktur. Her müellif, her yazar takatinin yettiği kadar, bir miktar Besınele'nin faziletinden bahsetmiştir. Allah onlardan da,bizlerden de razı olsun! Amin!

Aziz müslümanlar, Besmele-i Şerife'nin fazileti hakkında selef-i salihinin beyan etmiş oldukları bahislerden, cüz'i bir miktar ben de buraya yazmayı münasip gördüm.

«Besmele-i Şerife, son derece kıynıetli, son derece ehemmiyetli bir kelimedir. Allahü Azjmüşşan, azametiyle levhi kalemi yarattı. Kalemi yüz boğum olarak yarattı. Her boğumunun arasını 500 senelik mesafe uzunluğunda yara ttı. Ondan sora heybeıle kaleme baktı.·Kalemin ucu,. Cenab-ı Allah'ın heyb tinden şak oldu, yarıldı. El'an kalem uçlarının yanık olma ondan içinmiş. Ondan sonra Cenab-ı Allah kaleme emir buyrup: «Ya kalem, kıyamete kadar vüki olacak her şey 'i levh üzerene yaz!» dedi. Kalem dedi ki: «Yarabbi, hangi şey ile başlayyını?»- Cerıab-ı Allah: «Bismillahirrahmanirrahim'i yaz!» buyu

du. Bunun üzerine kalem Bismillahirrahmanirrahim'i 700 senelik müddetle ancak yazdı.

Cenab-ı Allah kemal-i azamet ve celaliyle buyurdu ki :

«Izzim ve celalim hakkı için, Muhammed ümmetinden he hangi bir kulum sıdk ile bir kerre Bismillahirrahmanirrahim dese, onun amel defterine 700 senelik sevab yazarım.» (14)

Yine Besmele-i Şerife'nin fazileti hakkında Peygamber Efendimiz (sallallahü aleyhi ve sellem) buyurmuşlardır ki :

«Mi'rac gecesi bütün cennetler bana arzolundu da, için dört nehir gördüm. Biri sudan, biri sütten, biri şaraptan, b baldan. Hatta Cenab-ı Allah bu nehirleri Kur'an-ı Kerim'de vafetmek üzere, Süre-i Muhammed'in 15 inci ayetinde:

(Meselül cennetilleti vü‘ıdel müttekune fiyha enharun minmain gayrı asinin ve enharun min labehin lem yeteğayyer ta-mühü ve enharun min hamrin lezzetin lişşaribiyne ve enharunmin aselin müsaffen,)

buyurmuştur. Manası : .

«Müttaki olan mü'minlere vaad olunan cennetin sıfatla şunlardır :

1. o cennette tadı, kokusıı ve rengi bozulmadık sudan n hirler vardır.

2. Tadı değişmeyen sütten nehirler vardır ki, herkes istediği kadar içer.

3. İçenler için gayet tatlı, lezzetli şaraptan nehirler vardı

4. Safi baldan nehirler vardır ki, herkes istediği zaman, i

ediği kadar içebilir. Ve kimse mani olamaz.»

Peygam ber Efendimiz buyurdular:

- Ben Cebrail'e sordum: «Bu nehirler nereden gelir

ereye giderler?»

Cebrail Aleyhisselam cevab verdi:

- Nereden geldiklerini bilmem. Fakat havz-ı kevsere d

ülürler. Amma Cenab-ı Allah'tan niyaz edeyim de sana bildir

in, dedi ve Allah'a yalvardı, rica etti. Cerıab-ı Allah da ricasın

abul edip bir melek gönderdi. O melek bana tazim ederek. s

am verip:

- Ya Muhammed, gözlerini yum, dedi. Ben de gözlerim

-umdum. Sonra: «Aç!» dedi. Açtım. Kendimi bir ağacın yanı

da gördüm. Bir kubbe var idi beyaz inciden. Kubbenin kapı

reşll yakuttan idi. Kapıya kızıl altından bir kilit takılmış idi.

cubbe o kadar büyük idi ki, tarifi kabil değildir. Ben geri dö

mek istedim. Melek bana:

- Niçin kubbenin içerisine girmezsin? dedi. .

Ben:

- Kapı kilitlidir. Nasıl gireyim? dedim.

O bana:

. - Ya Resülallah, o kiIidin anahtarı sendedir, aç gir ve iriyi gör! dedi.

Ben ona:i

- Nedir o kilidin anahtan? deyince:

- O kilidin anahtarı Bismillahirrahmôrıirrahlrn' dir, de

Ben de kapının yanına gelip :

- Bismillahirrahmanirrahim, dedim.

Hemen kilit açıldı. İçeriye girdim ve gördüm. O dört ir bu kubbenin dört köşesinden çıkar. Ben çıkmak istedim

elek bana:

- Gördün mü nehirlerin nereden çıktığını? dedi.

Ben:

Evet, gördüm, dedim.

Melek bana tekrar:

- Bir dikkatli bak, deyince ben de dikkatli baktım. Ve

gördüm ki su nehri Bismillah'ın Mim'inin gözünden çıkar. Ve süt nehri Bismillah'ın He'sinin gözünden çıkar. Ve şarap nehri Bismillahirrahmfuıirrahim'deki. Er-Rahman'ın Mim'inin gözünden çıkar. Bal nehri de Bismillahirrahmanirrahim'deki Er-Rahman'in Mim'inin gözünden çıkar. O vakit bildim ki, bu dörtırmağın aslı Besmele'dendir.

Ben bunu böyle görünce Cenab-ı Allah'tan hitab-ı izzet geldi ve buyurdu ki :

«Ya Muhammed, senin ümmetinden her kim bu isimlerle beni zikrederse, yani sıdk u hulüs ile Bismillahirrahmanirrahim derse, o kuluma bu dört nehirden kana kana içiririm.» (15)

Besmele'nin faziletine dair bir hikaye:

«İsa aleyhisselam, bir seyahat esnasında bir kabir kenarın dan geçerken, kabir ehlinin, azab melekleri tarafından azab çektiğini müşahede eder. Zira İsa Aleyhisselam'a mevtalarınhal ve keyfiyetini müşahede etme kerameti verilmişti. İsa Aleyhisselam seyahatten dönüşünde aynı kabirdeki mevtaya bu defa melekler tarafından ikram, izzet ve nurdan tabaklar için de türlü türlü in'am ve ihsanlar edildiğini görür. Hayretini mücib olup Cenab-ı Allah'a:

- Yarabbi, bu ne hikmettir ki, ben giderken bu mevta ya azab ediliyordu; dönüşte türlü türlü in'am ve ihsan, ikram ve izzet ediliyor? dedi.

Cenab-ı Allah, İsa Aleyhisselam'a vahiy buyurup:

- Ya lsa, bu kulum asi bir kul idi. Ve asi olduğu halde vefat etmiş idi. O sebebden kendisine azab ediliyordu. Lakin o vefat ederken ailesi hamileIdi. Şimdi ise bir oğlu oldu. Büyü dü, hocaya gitti. Nihayet hocasının talim etmesi ile bu çocuk

Bismillahirrahmanirrahim dedi. İşte bu mübarek Besmele-i Şerife'nin hürmetine çocuğun babası bulunan mevtadan azab derhal kaldırıldı. Ve mukabilinde ikram, izzet, inôm, ihsan ve . iyilikler kendisine verildi. Zira ben Azimüşsan, yer üzerinde ladı benim ismimi zikrettiği halde. yer altında bulunan anne ve babasına azab etmeye hayü ederim,s buyurmuşlardır.

Bu hikayeye şu hadis-i şerif delildir ki, Peygamber Efendimiz buyurdular :

«Hocası çocuğa Bismillahirrahmanirrahim der. ve çocuk a okursa, Besmele-i Şerife'min bereketiyle sabi ve ebeveyni ve muallim için Hak Celle ve Ala Hazretleri nardan kurtulma ve sikası yazar.» Yani sabi, ebeveyni ve muallimi, cehennem azabından . kurtulur, demektir. (16)

SENDE YORUM YAP!

Whatsapp