Hacamat Tedavisi Fıkıh Bilgileri

Hacamat Tedavisi Fıkıh Bilgileri : 1 ) Bir bayanın erkek hacamatcıya hacamat tedavisi yaptırması ve bir erkeğin bayan hacamatcıya hacamat yaptırması dinimizce uygun görülmemiştir nedeni ise erkeğin mahremi olmayan bir bayana dokunması dinimizce haran olarak kabul görmesidir ne şekilde bir erkek hekimin bayan bir hastaya yada bir bayan hekimin erkek hastaya dokunması ve onu tedavi etmesi caizdir hastalığı kendisine ölüm gibi yani yaşaması mutlak olan hallerdir bu birinci şarttır ikincisi ise etrafında onu tedavi edecek hem cinsi olan bir hekimin bulunmaması
Eyer alternatifi var ise yani bayanın bayan hekime erkeğinde erkek hekime hacamat tedavisi ve diğer tedavilerini yaptırması zorunludur
Yaptırmasa ne olur ?
Haram çerçevesi içersine girmiş olur sünnet olan bir tedavi şeklini haramla ile değiştirmiş olur

2 ) Hacamat orucu bozarmı ?
Hacamat tedavisi orucu bozmaz orucu bozacak haller dışarıya değil maddenin içeriye girmesiyle ile oruç bozulmuş olur buna örnek verecek olursak eyer kolumuzdan vucudumuza kan nakli yapmış olsa idik orucumuz bozulmuş olurdu yani orucu bozacak hallerin oruçlunun bedenine dışarıdan bir madde girmesi ile olur

3 ) Hacamat tedavisi abdestti bozarmı
Hanefi meshebine göre hacamat tedavisi abdesti bozar çünkü vucuddan kan çıkacağı için Hanefi fıkıhına göre vucuddan bir toplu iğnenin başı kadar kan çıkması abdesti bozmaya yetecektir
Şafi meshebine göre ise hacamat tedavisi abdesti bozmaz ancak kan 1 bot seviyesine ulaşınca abdesti bozulmuş olur bunun haricinde abdesti bozulmaz

4 ) Hastanın elbisesine kan bulaşmışsa namazı geçerlimidir
Kanın Bir el ayası kadar ise namazı geçerlidir kanın bir el ayasından fazla ise namazı geçerli değildir kanın oradan temizlenmesi yada o elbisenin değiştirmesi sureti ile namazı geçerli sayılır

5 ) Hacamat yapılan bölgeden kan sızıyor ise namaz ve abdest geçerlimidir
Örneğin : abdest aldı öğle namazını kıldı ve ikindi vakti girdiğinde ise abdestini tazelemesi gereklidir abdesti kabuldür ve namazı sahi namazdır çünkü hastanın yapmış olduğu tedaviden dolayı özürlü hükmündedir bundan dolayı sızıntı hali geçene kadar her vakit girdiğinde abdestini alması şarttır almaz ise namazı sahi namaz sayılmaz namazın iadesi gerekmektedir

SENDE YORUM YAP!

Whatsapp