Yahudi Hilesi

Yahudi Hilesi :

Tarihin her devrinde hırsları ve hıyanetleri ile tanınmış bir millet olan Yahudiler, vaktiyle (Musa) peygamberin nübüv vet i zamanında onun tebliğ ettiği her emri tersine telakki ederek bu şevketli peygambere de türlü müşkülat göstermişler ve her zaman hakla batılı karıştırmışlardır. Kur'an-ı Kerim'de en çok bu milletin tarihinden bahs olun muştur. Cenab-ı Hak bir ayet-i kerimesinde (1) onbir kadar vakıa bildirmiştir ki, bunlardan birisi de bu ayet-i kerirnede işaret olunan vakıadır , Senderden biri (Tilı) salırasında türlü günahkarlıkla geçirilin bedevi ve serseri hayattan kurtulup nedeni bir hayata ermeleri için Kudüs-ü şerif'e hareketleri em rol up ancak şehre girerken Beyt-i Makdesin kapısı önünde din darane ber tevazu' ve huşu' ile vaziyyet almaları ve kapı önün de (HITTA) diyerek tevbe ve istiğfar etmeleri de emrolunrnuştu. Bunlar, bu iki emri de tersine telakki ederek tevazu ile eğilecekleri yerde (KıÇIN KıÇIN) emekleyerek girmişler ve (HIT TA) diye istiğfar edecekleri yerde istihza yani alay ve istihfaf ederek (HINT A) demişlerdir ki, yani haşa ve haşa Cenab-ı Hakkı (Arpa satıcısı) diyerek alay etmiştiler. . (Enes) (R.A.)'den rivayet edilen şu hadis-i şerefte, şöyle buyuruluyor:

Peygamber hazretlerinin Medineye gelmeleri haberini (Abdullah ibni Selam) duymuştu. Hemen peygambere geldi veya (Muhammed) (S.A.V.) ben sana üç suat soracağım ki bunların cevaplarını ancak peygamber olan kimse bilir dedi.

S. 1: Kıyamet alametinin birincisi nedir?

S. 2: Ehl-i cennet, cennete girdikleri zaman ilk önce hangi yemeği yiyecekler?

S. 3: Çocuk, ne cihetle babasına benzer ve hangi bir sebep le de anaya çeker: Hazret-i Peygamber (S.A.V.) bu mes'eleleri senin önü sıra (Cibril) gelip bana haber vermişti. Bunun üzerine

Abdullah: -Bırak onu, o Cibril melekler arasında Yahudi düşmanı- dır, dedi. Hazret-i Peygamber Söze başladı. .

C. 1: Kıyamet alametlerinin birincisi bir ateşdir ki o, in sanları şarktan garba sürecektir.

C. 2: Ehl-i cennetin yiyeceği ilk yemek balık ciğeridir.

C. 3: Çocuğun baba ve ana soylarına benzemesine gelince: Erkeğin kadına cinsi münasebetde bulunduğu sırada erkeğin (meni)'si öne geçerse çocuk babaya benzer, bunun aksi olursa çocuk anaya benzer, buyurdu. Bunun üzerine (Abdullah bin Selam) kat'i suretde ben şe hadet ederim ki sen ya Muhammed (S.A. V.) Allah'ın hak peygamberisin, dedi. Bundan sonra (İbni Selam) devamla, ya Resulullallah! Yahudi milleti insanı hayretde bırakan, yalan söyleyen, asıl sız isnad ve iftiralarda bulunan haksız bir milletdir. Eğer siz benim seciyyemi herhalimi onlardan sormadan önce benim müslüman olduğumu duyup öğrenirse muhakkak onlar, yanınızda bana akla gelmedik bühtan ve iftiralarda bulunurlar. Lütfen siz beni onlardan sorunuz dedi. Bunu müteakip Resül-i Ekremin huzuruna bir Yahudi züm resi geldi. (Abdullah ibni Selam) da, bir köşeye saklandı. Şimdi Resül-i Ekrem (S.A.V.)

Yahudilere: -Aranızdaki (Abdullah bin Selam) nasıl adamdır? diye sor du.

Yahudiler: -O, bizim en yüksek alimimizdir ve en büyük bir alimimizin de oğludur. Ve (İbni Selam) bizim en hayırlımızdır ve en hayırlı bir adamın da oğludur dediler.

Resı1l-i Ekrem (S.A.V.): -Abdullah bin Selam müslüman olduysa ne dersiniz? Siz de müslüman olur musunuz? diye sordu.

Yahudiler: -Böyle şeyden onu Allah korusun, diye cevap verdiler.

Bunun üzerine (Abdullah bin Selam) saklandığı yerden çıktı ve Yahudilere hitaben: (Eşhedü en la ilahe illallah ve eşhedü enne muhammeden abdühü ve resülüğü) diye kelime-İ şeha deti getirdi ve şöyle devam etti: -Ey Yahudi cemaati! Siz de müslüman olunuz, dedi. Yahudiler, o bizim en şerlimizdir ve en şerlimizin oğludur demeye başladılar ve (İbni Selamj'm ırzı, namusu" nesebi ve şerefsizliği hakkında türlü türlü iftiralardabulundular. Bu mü- ıenakıs şenadet üzerine Resül-i Ekrem Hazretleri, birinci şehadetiniz bize kafidir, ikincisi ise lüzumsuzdur, buyurdu.

Şunu hassaten söylemek isteriz ki: Yahudi alimlerinin israili telakkilerine göre irad edilmiş yine onlarm telakkilerine . göre cevap verilmiştir. Münazara adabmm bir yolu da has mı kendi silahıyla susturmaktır. Bunun en kuvvetli şahidi, hadisde bildirildiği üzere Resül-i Ekrem Efendimize Yahudiler gelmezden evvel (CİBRİL) gelerek bu israilli suallerin soru la cağnu Ve bu suretle cevap verilmesi isabettiğini bildirrnesi, peygamberi de açıkça onlara cevap vermesidir.

SENDE YORUM YAP!

Whatsapp