Lütilik

Lütilik :

Bir erkeğin diğer bir erkekle veya kendi karısı ile yahud başka bir kadınla arka (anüs)'dan cinsî temasta bulunmasına Lûtilik denir. İlk defa Lût Aleyhis-Selâm'ın kavmi bu çirkin fiili işlemiş olmasından dolayı bu isim verilmiştir.

İslâm dinine göre bu fiil çirkin görülmüş ve yasaklanmıştır. Bu fiili işleyenler ise çeşitli cezalara çarptırılmıştır. Cezanın maddî oluşu yanında manevî yönden de tecziye edilmiştir.

* "Her kim karısına makattan cinsi temasta bulunursa, melundur (Allah'ın rahmetinden uzaktır)".2

* "Lût kavminin yaptığı kötü fiili yapana Allah lanet etsin! Lût kavminin yaptığı kötü fiili işleyene Allah lanet etsin!"3

* "Her kim aybaşı hâli gören kadınla cinsî temasta bulunursa, veya kendi karısına makattan yaklaşırsa yahud bir falcıyı "doğru söylüyorsun" diyerek tasdik ederse, Muhammed'e indirilen Kur'ân'ı inkar etmiş olur" buyurmuştur."4

* İmam Katâde Hz.'lerine; karısına makattan cinsî temasta bulunan kimsenin durumu sorulduğunda, cevap olarak Peygamber Aleyhis-Selâm'ın: "Bu fiil, küçük lûtiliktir" buyurduğunu söylemiştir."5

* İbni Abbas (r.a.) demiştir ki: "Peygamber Aleyhis-Selâm vefatından önceki son hutbesinde Medine'de bizlere vaaz ve nasihatlerde bulunarak şöyle dedi: "Her kim eşine veya bir erkeğe yahud bir çocuğa makattan cinsî temasta bulunursa, kıyamet gününde o kimse leşten daha kötü kokar olduğu halde haşrolunur, cehenneme girinceye kadar, bütün insanlar bunun kötü kokusundan nefret ederler. Allah o kimsenin sevablarını yok eder, ondan farz ve nafile hiç bir şey kabul edilmez. Onu ateşten bir tabut içine koyar, ateşten çivilerle de üzerini çiviler"."6

Tıbbî ve İçtimaî Zararları:
Geçici pislikten dolayı, âdet kanaması olan kadına fere (vagina)'den yaklaşma haram kılınınca, devamlı pislik mahalli olan ve neslin kesilmesine sebebiyet veren makattan cinsî temasta bulunmak haydi haydi haramdır. Ayrıca bu durum oğlancılığa da yol açar.

* Kadının kocasında, onunla cinsî temasta bulunma hakkı vardır. Kadınla makattan birleşmek ise, onun hakkını yok eder, arzusunu gidermez ve gayesini sağlamaz. Çünkü makat bu iş için hazırlanmamış ve bu iş için yaratılmamıştır. Bunun için hazırlanmış olan feredir. Bundan vazgeçip makattan temas kuranlar, Allah'ın hikmet ve şerîatinden uzaklaşmış olurlar. Makattan cinsi temasta bulunmak erkek için dahi zararlıdır. Bilgili tabipler ve filozoflar ve daha başkaları bu çirkin fiili yasaklamışlardır.

* Fere (vagina)'de kendisinde biriken erkeklik suyunu içine çekme özelliği vardır, bu sayede erkek rahat iş yapar. Makattan birleşmede ise, biriken suyu içine çekme durumu yoktur. Yaratılış gayesine aykırı olduğu için biriken bütün suları dışarı da atamaz. Yaratılışa aykırı olduğundan dolayı, makattan cinsî temas kuran kişi çok hareket yapmak ve zorlanmak mecburiyetindedir.

* Makat, pislik ve necaset mahallidir, buradan cinsî temas yapıldığında kişi yüzünü pisliğe dönmüş ve ona bulaşmış olmaktadır. Böyle bir birleşme gerçekten kadın için dahi zararlıdır. Çünkü bu tuhaf bir hareket olup, tabiata aykırı, kadına nefret ve eziyet verici bir iştir. Bu çirkin iş; yapanla yaptıran arasında nefret meydana getirir, üzüntü ve kedere vesile olur.

* Bu kötü fiil, yüzü ve gönlü karartır, kalbin nurunu söndürür; kişinin yüzü, kötü bir manzara arzeder ki azıcık bir feraseti olan kimseler bunları görünce hemen tanır. Evet bu çirkin iş, yapanla yaptıran arasında nefret, düşmanlık ve birbirinden kopma gibi durumlar meydana getirir. Allah 'asami mi bir tevbe olmadıkça, bu çirkin işi yapanla yaptıranın durumlarında ıslahı mümkün olmayan kötülükler meydana gelir. Bu çirkin iş, yapanla yaptıran kimsenin bütün iyi hallerini giderir kötü şeyler kazanmış olurlar. Aralarındaki sevgi ve dostluğun gidip yerine buğuz ve lanetin geldiği gibi.

* Bu kötü fiil, bütün nimetlerin elden gidip belâların gelme sebeplerinin en büyüklerindendir. Haya ve utanmayı bütünüyle ortadan kaldırır, haya ise gönüllerin hayatıdır. Gönlünde haya duygusu kalmayınca, çirkini güzel, güzeli çirkin görmeye başlar. Böyle olunca kötülüğü daha da katmerleşir.

* Bu çirkin iş, tabiatı Allah'ın yarattığı şekilden dışarı çıkarır. İnsanı dayaratılmış olduğu tabiattan, hayvanlardan hiç birisi için yaratmadığı bir tabiata indirmiş olur. Hulasa bu çirkin fiil, tersyüz edilmiş bir tabiattır.

* Bu kötü iş, yapan kimsede kabalık ve cesaret meydana getirir. Başkalarının yapamıyacağı hafiflik, rüsvaylıkve aşağılık doğurur. Bunu yapan kimse, başkalarından nefret, buğuz, kin, dil uzatma ve bu kimseyi küçük ve hakir görme gibi, gözle görülen durumlar ortayaçıkarır. Cemiyette itibarı ve değeri olmaz."7

* Zina ve homoseksüellik gibi fuhşiyâtın bir memlekette yaygınlaşması ve aleni işlenir hâle gelmesi, o memlekette kolera, taun, veba, zührevî hastalıklar ve çağımızın hastalığı hâline gelen AİDS gibi bulaşıcı ve salgın hastalıkların ve bunlara bağlı olarak ölüm vakalarının çoğalması ve milletin topyekün helakına sebep olacağı, aşağıda tercümesini vereceğimiz Hadîs-i Şerifte açıkça ifade edilmiştir. Nitekim Peygamber Aleyhis-Selâm: "Ey muhacirler (günahlardan sakınanlar) cemaati! Beş şey vardır ki onlara mübtela olduğunuz zaman (helak olursunuz). Ben sizlerin o kötü fiilleri işlemenizden Allah'a sığınırım. Bir millet içinde zina ve homoseksüellik gibi fuhşiyat ortaya çıkıp, o millet bu kötü fiilleri alenî olarak işlemeye başladığı zaman, onlarda mutlaka veba ve taun gibi bulaşıcı hastalık ve onlardan önce gelip geçmiş kavimlerde görülmemiş hastalıklar meydana gelip yaygınlaşır (ve ölüm hâdiseleri çoğalır). Ölçü ve tartıyı eksik yapan her millet mutlaka kıtlık, geçim sıkıntısı ve hükümetin zulmü ile cezalandırılır..." buyurmuştur."8

Lûtîliğin Tarihçesi:

Yüce Allah, Lût Aleyhis-Selâm'ı, Mü'tefıkât Bölgesindeki beş şehirden en büyüğü olan Sedum Şehri halkını irşad etmek, doğru yola yöneltmek üzere peygamber olarak göndermişti. Hz. Lût'ta Sedum Halkını yirmi küsur sene Allah'ın emirlerini yerine getirmeye, yasaklardan sakınmaya, O'na ibâdet etmeye, zina ve homoseksüellik gibi kötü ve çirkin olan fuhşiyatı işlemekten vazgeçirmeye çağırdı. Hz. İbrahim ve İsmail gibi.LûtAleyhis-Selâm'ında sofrası herkese açıktı. Kavmi ise hiç misafir kabul etmezlerdi. Kendi kadınlarını bırakarak, erkekler birbirleri ile cinsî temasta bulunuyorlardı. Nitekim Kur'ân-ı Keri m'de bildirildiğine göre, Yüce Allah gayrete gelerek Peygamberlerinin dili ile: "Rabbinizin sizin için helal kıldığı kadınlarınızı bırakıpta, insanlar içinde erkeklere mi gidiyorsunuz? Doğrusu sizler sapık insanlarsınız."9

* "Gözünüz göre göre (bilerek) halâ o sapıklığı yapacak mısınız? Gerçekten sizler, kadınları bırakıpta, cinsî temasta bulunmak için erkeklere mi gideceksiniz? Doğrusu sizler, ne yaptığını bilmeyen (câhil) bir kavimsiniz" (Nemi 54-55) "Gerçekten sizler o çok kötü fiili yapıyorsunuz. Sizden önce gelen insanlardan hiç bir kimse bunu yapmamıştır. Cidden sizler, hâlâ erkeklere gidecek, yol kesecek ve toplantılarınızda edebsizlik yapıp duracak mısınız?" demiştir. (Ankebût28-29)

* Kur'ân-ı Kerim'in başka bir sûresinde ise: "Elçi Meleklerimiz Lût'a varınca (Lût'un kavmi bu güzel kılıklı elçilere bir kötülük ederler düşüncesiyle Lût) onlar yüzünden kederlendi ve göğsüne sıkıntı geldi de "Bu gün çok zor bir gündür" dedi. Lût'un kavmi koşarak kendisine gelmişlerdi ve bundan önce kötü işler (oğlancılık) yapıyorlardı. (Misafirleri olan elçi meleklere bir kötülük yapmasınlar diye kendi kızlarını veya ümmeti kadınlarını göstererek) Lût şöyle dedi: "Ey Kavmim! İşte şunlar kızlarımdır. (Onları kendinize nikah ediniz, elçilere dokunmayınız!) Sizin için onlar daha temiz ve helaldir. Artık

Allah'tan korkun da beni misafirlerim içinde rezil rüsvay etmeyiniz. Hiç aranızda iyiliği emreden, kötülükten alıkoyacak aklı başında bir adam yok mu? Onlar dediler ki: "Senin kızlarında bizim bir hakkımız olmadığını elbette bilirsin. Doğrusu sen, bizim ne istediğimizi (erkeklerle cinsi temasta bulunmak istediğimizi) de bilirsin. Bunun üzerine Lût; "Keşke size karşı bir kuvvetim olsaydı yahud sağlam bir kaleye sığınsaydım" dedi. (Hûd, 77-80)

* "(Ey Muhammedi) Hayatın hakkı için; onlar sarhoşluklar içinde bocalıyorlardı. İşrak (güneşin doğma) zamanına girerlerken onları (Lût'un kavmini) o korkunç ses yakaladı. Böylece ülkelerinin üstünü altına getirdik. Üzerlerine de balçıktan pişirilmiş taşlar yağdırdık. İşte bunda düşünen ferasetli kimseler için ibretler vardır. O şehrin harabeleri bir yol üzerinde hâlâ durmaktadır. Gerçekten bunda iman edenler için bir ibret vardır"
(Hicr 72-77. ayrıca bak. Enbiya 74)

* Peygamber Aleyhis-Selâm da: "Ümmetim üzerine en çok korktuğum şey Lût Kavmi'nin yaptığı işi yapmalarıdır" buyurmuştur."10

Homoseksüelliğe Giden Yolları

Kapamak: İbni Abbas (r.a.) demiştir ki: "Peygamber Aleyhis-Selâm, erkeklerden kadınlara, kadınlardan da erkeklere benzeyenlere lanet etti. Onları evlerinizden çıkarınız, evlerinize koymayınız!" buyurdu."11

* Ebû HüreyreHz.'leride: "Kadın elbisesi giyen erkeklere, erkek elbisesi giyen kadınlara, Peygamber Aleyhis-Selâm lanet etti" demiştir.

* Yine Peygamber Aleyhis-Selâm: "Bir kimse diğer bir kimsenin avret yerine bakmasın! Bir kadın diğer bir kadının avret yerine bakmasın. Bir erkek diğer bir erkekle ince bir elbise ile birbirine temas edecek bir şekilde yatmasın! Bir kadın da bir kadınla ince bir elbise ile birbirine temas edecek bir şekilde yatmasın!" buyurmuştur."13

Yine Ebû Hüreyre Hz.lerinin rivayetine göre Peygamber Aleyhis-Selâm'ın huzuruna ellerini ve ayaklarına kına ile boyamış bir erkek getirildi. Bunu gören Peygamber Aleyhis-Selâm; orada bulunanlara: "Bu adam niçin böyle yapıyor?" diye sordu. Oradakiler: "Ey Allah'ın Rasülü! Bu adam kadınlara benzemeye çalışıyor, kadınlığa özeniyor" dediler. Bunun üzerine Peygamber Aleyhis-Selâm emir verdi de, adamcağız Medine yakınlarındaki Naki Beldesi'ne sürgün edilip toplumdan uzaklaştırıldı. Sahabeler tarafından: "Ya Rasülallah! Bu adamı öldürelim mi?" diye sorulduğunda ise: "Benim, namaz kılan bir kimseyi öldürmem yasaklanmıştır'"4 buyurdu.

Erkeğin kadına, kadının da erkeğe benzemesi; giyim kuşam, konuşma, hareket, süslenme, yürüyüş ve benzeri hareketlerle olmaktadır.

* İkrime (r.a.) demiştir ki: "Peygamber Aleyhis-Selâm, kadınlara benzeyen bir erkeği Medine'den sürgün etti. Peygamber Aleyhis-Selâm'dan sonra Hz.
Ebû Bekir de böyle bir kişiyi Medine dışına gönderdi. Hz. Osman da, böyle bir kimse ile oturup kalkmamaları için gençlere tavsiyede bulundu."14

Bulaşıcı Hastalıklara Sebep Olan Yasaklardan Birisi de Zinadır: Zina haramdır, çünkü bu çirkin fiil ailelerin dağılmasına, hısımlık bağlarının kopmasına, soy ve sopun karışmasına, bulaşıcı hastalıkların yayılmasına, nesillerin mahvü perişan olmasına, şehvet duygularının azgınlaşmasına ve ahlâkın bozulmasına sebep olmaktadır. Nitekim Kur'ân-ı Kerim'de: "Zinaya yaklaşmayınız! Çünkü o bir hayasızlıktır ve kötü bir yoldur" buyrulmuştur. (isrâ32).

* Mümin kimseler tavsif edilirken de: "Yine onlar ki Allah ile beraber başka bir tanrıya tapmazlar, Allah'ın haram kıldığı cana haksız yere kıymazlar ve zina etmezler. Bunları yapan, cezasını bulur" buyrulmaktadır. (Fürkan68).

* Kur'ân-ı Kerim ve Hadîs-i Şeriflerde lûtîlik ve zina; kendi anlamları dışında, fahişe, fuhşiyyat, şehvet kelimeleri ile de ifâde edilmiştir ki kötü iş, çirkin fiil, edebsizlik, ahlâksızlık manalarına gelmektedir."15

Tıbbî Zararları:
Zinanın sebep olduğu hastalıklardan bazıları Dr. A. Emin tarafından şöyle açıklanmıştır: Zührevî hastalıklar, tenasül organlarında aşırı derecede akıntı; Vücutta yumuşak ve bulaşıcı onulmaz yaralar meydana getirir. Zührevî hastalıklar; felç, damar sertliği, nefes darlığı ve saç dökülmesine sebep olabilir.

* Kadında ise düşük meydana gelmesine, ceninde zeka geriliği; ayak bacak, el ve kollarda irsî kas kasılması; tenasül organındaki aşırı derecedeki akıntının kısırlığa sebep olması; tenasül organı iltihabı, körlük ve romatizmal ağrılar vs. gibi hastalıklara sebep olur."16

Tedavi ve Korunma:
Çalışmak, boş durmamak, boş vakitleri değerlendirmek; harama bakmaktan sakınmak. İslâmî tesettüre uymak, kadınlı erkekli oturmalardan sakınmak. Bir kadınla yalnız olarak bir yerde olmaktan sakınmak. Bekar ise evlenmek, evlenemiyorsa oruç tutmak."17

* Bütün insanlığa bir kurtarıcı olarak gönderilen Peygamber Aleyhis-Selâmda, bu çirkin fiil hakkında: "Bir millette (veya memlekette) zina fiili ve faiz alışverişi açıktan yapılmaya (yaygınlaşmaya) başladığı zaman, kendilerine Allah'ın azabını hak etmişler demektir."18

*"Zina fakirlik getirir."19

* "Ey İnsanlar zinadan sakınınız! Çünkü bunda altı çeşit ceza vardır ki, üçü dünyada, üçü ise âhirettedir. Dünyada kişinin şahsiyetini yok eder, fakirlik getirir, (zinadan meydana gelebilecek hastalıklar sebebiyle) ömrü kısaltır. Ahirette ise Allah'ın gazabına uğrar, hesabı şiddetli olur ve cehennemde azab görür"."20

* "Bir millette zina yaygınlaştığı zaman, onlarda ölüm hâdiseleri çoğalır" buyurmuştur."21

* Cinsî sapıklıklardan birisi de hayvanlarla temasta bulunmaktır. Bu çirkin fiil, hem kadın ve hem de erkek için haramdır. Bunu işleyenlere bir kısım cezaî müeyyideler konulmuştur. Eğer kendisine iş yapılan hayvan, eti yenen hayvanlardan ise, öldürülüp toprağa gömülür."22

SENDE YORUM YAP!

Whatsapp