Cinsî Münâsebet

Cinsî Münâsebet :
CİNSÎ MÜNÂSEBET(cimâ, coition)
Erkekle dişinin birbirleriyle cinsî yaklaşımda bulunmalarına verilen isimdir. En basit şekli de sünnet mahallerinin kaybolması şeklinde olanıdır. Nitekim bir Hadîs-i şerifte:"Erkek, kadının bacakları ile uylukları arasına oturduğu ve erkeğin sünnet mahalli, kadının sünnet mahallinde kaybolduğu zaman (her ikisine de) gusûl vâcib olur" buyrulmuştur1

Adabı:
Cinsî münasebetten önce kadınla oynaşmak, öpmek, sevmek ve okşamak gibi şehevî hisleri tahrik edici şeyler yapmak lâzımdır. Nitekim Câbir b. Abdullah (r.a.): "Peygamber Aleyhis-Selâm, eşler arasında oynaşma, sevişme olmadan cinsî münasebette bulunmayı yasakladı" demiştir2
* En faydalı birleşme, sindirimden sonra vücudun sıcaklık soğukluk, kuruluk ve rutubetinin; açlık ve tokluğunun normal olduğu zaman-lardayapılan birleşmedir. Midesi dolu olduğu zamanlarda yapılan birleşmenin zararı, midesi aç iken yapılan birleşmenin zararından daha az ve daha kolaydır.Vücut rutubetinin çok olduğu zamanlarda yapılan cinsî münasebetin vereceği zarar, vücut rutubetinin azaldığı zamanlardaki birleşmeden meydana gelecek zarardan daha azdır. Vücudun hararetli olduğu zamanlar-daki cinsî münasebetin meydana getireceği zarar ise bedenin soğuk olduğu zamanlardaki birleşmeden dolayı meydana gelecek zarardan daha azdır. Cinsî münasebetin; bi r resme bakarak, ci nsî olayları tefekkü r ederek, karşı cinsedevamlı bakarak veya zorlama gibi birşeyler olmaksızın; şehevî duygunun iyice tahrik olup şiddetlendiği ve tam bir intişar (dikilme) sağlandığı zaman yapılması daha uygundur. Cinsî münasebet istek ve arzusunu zorla harekete geçi rmeyeçalışmamalı, nefsini buna teşvik etmemelidir. Ancak meni (sperma)'nın vücutta çoğaldığı, kişinin şehevî duygularını tahrik ettiği, istek ve arzusunu kuvvetlendirdiği zaman yapılmalıdır3
* Cinsî münasebette bulunan kimse, gusûl yapmadan önce, ikinci bir defa daha cinsî münasebette bulunmak istediği zaman abdestalması veyaellerini vs. yıkaması tavsiye edilmiştir. Nitekim bir hadîs-i şerifte: "Sizden biriniz eşi ile cinsî münasebette bulunur, sonra bir daha birleşmek isterse; abdest alsın, zira böyle yapması tekrar birleşmek için vücuda dinçlik verir" buyrulmuştur4
Cinsî münasebetten sonra uyumadan önce, banyo yapmak veya abdest almak yahud avret mahallini yıkamak, vücudu dinçleştirir ve gönlü hoş edip rahatlatır, cinsî mü nasebet sırasında vücuttan d işarı atılan mad-delerin yerinin doldurulmasını sağlar, tam bir temizlik ve nezâfet meydana gelir. Cinsî münasebet sebebiyle azalan vücut ısısının yeniden çoğalma-sını temin eder, sağlığı korurve vücut kuvvetini dinç tutar5
Cinsî münasebete başlarken besmele çekmek ise müstehabdır. Nitekim Peygamber Aleyhis-Selâm:"Eğer sizden biriniz eşi ile cinsî münasebette bulunmak isterse, besmele çeksin ve: "Allahım! Şeytanın şerrini bizden ve bize vereceğin çocuktan uzaklaştır" diye duâ etsin, eğer bu birleşmeden çocuk meydana gelirse, şeytan ona zarar vermez" buyurmuştur6
Faydaları:Cinsî münasebet, sağlığı koruyucudur, bununla Zevk-lezzet alınır ve gönül hoşluğu sağlanmış olur. Cinsî münasebette bulunmanın üç ana gayesi vardır.
* Neslin korunması ve kıyamete kadar insan türünün devam etmesi;
* Çoğalması vücuda zararlı olan sıvı (meni, sperm)'nın dışarı atılması;
* Şehevi istek ve arzuların tatmin edilmesi ve yüce Allah'ın yaratmış olduğu bir nimetten faydalanma.
Tecrübe sahibi ve bilgili tabiplerin bildirdiğine göre, cinsî münasebette bulunmak, sağlığı koruma sebeplerinin en büyüklerindendir. Çünkü meni dışarı atılmayarak vücutta depo edilecek olursa; vesvese, evham, mâli hulyâ, delilik, sar'a vs. gibi kötü hastalıklar meydana getirir. Dışarı atılması ise, bu hastalıklardan birçoğunu iyileştirir. Zira meninin vücutta beklemesi uzun süre devam ederse, bozulur ve zararlı bir maddeye dönüşebilir. Yukarıda açıklandığı gibi bir kısım kötü hastalıkların meydana gelmesine sebep olur7
Cinsî münasebet, gözü harama bakmaktan alıkoyar, şehevî duyguları körletir, iffetli ve namuslu yaşamayı sağlar. Bu saydığımız faydalar kadın için dahi sözkonusudur. Böylece kişiye hem dünya ve hem de âhiret konu-sunda faydalar sağlar 8

Zararları:
Çokça cinsî münasebette bulunmak, kişiyi zayıflatır, sinirlere zarar verir, vücutta titreme, felç ve adale buruşması gibi hastalıklar meydana getirir. Gözün görme duyusunu ve diğer kuvvetleri zayıflatır, vücudun tabîî hararetini söndürür, boşaltım organ-larını genişletir ve bu organları zararlı artıkların barınması için müsait hâle getirir9
Çünkü çok yapılan her şey insan için zararlıdır. Bu sebeple yemede, içmede ve cinsî münasebette bulunmada her zaman normal olmak lâzımdır 10
* Horasanlı meşhur filozof tabip Muhammed b. Zekeriyya da: "Her kim uzun müddet cinsî münasebeti terkederse; sinirleri zayıflar, vücuttaki meni gözenekleri tıkanır ve kamış buruşur. Yine bir cemaat gördüm ki: "Bir nevi geçim sıkıntısından dolayı evlenmeyi terkettiler, vücut ısıları düştü, hareketleri zorlaştı, iştahları azaldı, hazımları zayıfladı, sebepsiz yere vücutlarında bir değişme meydana geldi" demiştir11

En Faydalı Zamanı:
Sindirimden sonra, mide ne aç ve ne de tok olduğu zamanlarda yapıl-malıdır. Çünkü mide aç olduğu zaman yapılacak olursa, vücudun normal hararetini söndürür. Eğer tok karına yapılacak olursa, vücutta tıkanıklıklar meydana gelmesine sebep olur. Yorgun olduğu halde, hamamdan çıktıktan sonra, kusma ve ishalden sonra; sinirli, üzüntülü ve kederli olduğu zamanlarda ve aşırı sevinçli olduğu vakitlerde cinsî münasebette bulunmamalıdır. En tercih edilen zamanı, midedeki yemeğin sindirilmiş olması şartıyle, gecenin ilk üçtebiri veya dörttebirinden sonradır. Cinsî münasebetten sonra banyo yapar veya abdest alır ve hemen sonra da uyur, böylece kaybettiği kuvvetleri geri kazanmış olur. Cinsî münasebetten sonra spor ve hareketten sakınmalıdır, çünkü zararlıdır12
* Şüphesiz ki, sevdiği eşi ile istekli olarak yapmış olduğu cinsî münasebette, meninin boşaltımı çok olsa bile, vücudu zayıflatması az olur. Sevmediği eşi ile yapmış olduğu cinsî münasebette meninin boşaltımı az olsa bile, bedeni çözer ve kuvvetleri zayıflatır. Adet kanaması devam eden kadınla cinsî münasebette bulunmak ise, tıbbî yönden çok zararlı, insan tabiatına aykırı ve İslâm dini açısından da haramdır. Tabipler ise kesinlikle böyle bir iş yapmaktan insanları sakındırmışlardır 13
Cinsî münasebette Tatmin: (Orgazm)Gerçekten cinsî münasebet anı, şehvetin galip olduğu bir andır. O sırada şehvet, akla galip gelir, basîreti bağlar, düşünme yollarını kapatır, fikri hapseder, dini bozar. İşte bu sebepten dolayı tabipler bu ana "delilik" derler.Bu konuda filozof tabip Abdullatif Bağdadî der ki: "Allah'a yemin ederim ki bu hal, delilikten daha kötü ve insana galip gelen şeylerin en üstünüdür. Bu sebepledir ki, Peygamber Aleyhis-Selâm, kadınlara hitaben:"... Akıllı bir erkeğin aklını başından alan, sizin gibi birisini görmedim" buyurmuştur14
Cinsî münasebet sırasında erkeğin kamışının şehvetev hareketle meniyi dışarı attığı (difk); kadının ise şehevî istek ve heyecanla birlikte vagina ve rahim kasılması (difk) neticesinde tam bir şekilde tatmin olmuşlar ve cinsel zevkin doruğuna ulaşmışlardır. Kur'ân-ı Kerim'de ise: "Kadınlarınız sizin ekin tarlanızdır. Tarlanıza nasıl dilerseniz öylece varınız! (Temastan önce) kendinizi (iyi davranışlarla) hazırlayınız..!" buyrulmuştur. (Bakara 223)
Cinsî Münasebet Gücü İçin Faydalı Veya Zararlı Olan Bazı Maddeler:Süt, cinsî münasebetin vücûda verdiği zararı telâfi eder. Kereviz şehveti harekete geçirir15Teretohumu, yumurta, tuzlu peynir, havuç, keşkek yemeği cinsel istek ve arzuyu tahrikeder. Semizotu, cinsel istek ve arzuyu azaltır ve iştahı zayıflatır. Kâfur ise, cinsel istek ve arzuyu keser, kokusu ise uykusuzluk verir. Kına, cinsel istek ve arzuyu tahrik eder, gençliği ve güzelliğiartirir. (ayrıca bak. E. Nuaym vr. 79a)Hurma, cinsî münasebet istek ve arzusunu harekete geçirir, özellikle Şam fıstığı ile yendiği zaman Kekik, şehveti tahri k eder. Zeyti n, ci nsel istek ve arzuyu harekete geçirir. Safran ve zencefil cinsî münasebet istek ve arzusunu kuvvetlendirir. Ödağacının tozu da böyledir.Limon şurubu içmek safran çiçeği ile boyanmış elbise giymek, şehevîduyguları tahrikeder. Marul yemek, meniyi azaltır, şehevi istek ve arzuyu da teskin eder. Nilüfer çiçeği meniyi katılaştırır, cinsel istek ve arzuyu da zayıflatır.16
Cinsî münasebet gücünü kuvvetli tutmak için en iyi gıda maddeleri şunlardır: Et, süt, yumurta, nohut, soğan, tavuk ve kuş etleri, şam fıstığı, fasulye, şalgam, havuç, üzüm, kuşkonmaz, fıstık içi, badem, fındık vs. gibi. Bu arada ekşi ve tuzlu gıdalardan sakınmak lâzımdır17
Saçların kesilmesi, cinsî münasebet gücünü artırır.18
Cinsî münasebetten sonra gusletmeden önce birazcık uyumak, kamış içinde kalan meni artıklarının iyice dışarıya atılmasını sağlar 19
* Horasanlı tabip Ebû Bekir Râzî (ölüm 303 H.)'nin, Emir Ebü'l-AbbasAhmed b. Ali adına ve bu konuda kendisine sorulan bir soruya cevap olmak üzere: "Makale fîmâ Süile anhü fî Ennehû lime Sâra men Kaile Cimâuhû mine'l-İnsân Tâle Umruhû" adında bir risale; "Kitâbü'l-Bâh" isminde de, iktidarsızlığı giderici tavsiyelerde bulunan eserler yazmıştır20
Kaynaklar:[I]- Müslim hayz H. 87-88; Buhâri gusl 1176; E. Davud taharet H.2I6. [2]- F. Kadir 6/323: i. Kayyim s. 309: Bağdadi s. 35 [3]- i. Kayyim s. 310. [4]- Hâkim Taharet 1/152; ayrıca bak. Müslim hayz H. 27: Müsned 3128; i. Mâce taharet H. 58 7: Tirmizi taharet H. 141; /. Kayyim s. 310. [S]- i. Kayyim s. 310. [6]- Buhârîvuzu 1/44-45. b. halk4/9l. tevhid8/l70; Müslim nikah H. 116; Bağdadi s. 39 [7]- i. Kayyim s. 305-306. [8]- i. Kayyim s. 307. [9]- i. Kayyim s. 319 [10]-Bağdâdi s. 16; ayrıca bak. s. 37-38. [II]- i. Kayyim s. 306. [12]- i. Kayyim s. 319-320: Bağdadi s. 37. [13]- i. Kayyim s 311 [14]- Bağdadi s. 40. [15]- i. Kayyim s 414. 428 [16]- Bağdadi s. 38. 64, 75, 79, 85. 89. 90. 95. 97. 98. 100, 114. 115. 124. 136. 137. 146. 158. 165. 168. [17]-Bağdâdi s. 39 [18]- i. Sünnî vr.: 37b; E. Nuaym vr. 79ab: Bağdadi s. 38-39. [19]- Faik 4/71-72 [20]- i. E Usaybia 2/355. 361

SENDE YORUM YAP!

Whatsapp