Cinsel Faaliyet Biçimleri

Cinsel Faaliyet Biçimleri : İnsanın cinsel davranışlarını sınıflandırmanın birçok değişik yolu vardır kuşkusuz. Örneğin, kişi norm ya da standart olarak cinsel etkinliğin özel bir tipini seçip, sonra da ona dayanarak öteki tüm tipleri değişmeler ya da sapkınlıklar olarak tanımlar. Dinsel resmi ve psikiyatrik otoriteler tarafından geleneksel olarak kullanılan da bu yaklaşımdır.


Bununla birlikte cinsel normlar birbirlerini her zaman kabul etmeyen ve değişimi etkileyen psikiyatrik uzmanlık, yasa ya da kilise tarafından koyuldu. Böylece belirli bir davranışın çok yönlü etkiler nedeniyle bir tarihsel dönemde normal olduğu söylenip başka bir dönemde sapma olarak duyurulduğu olur. Bundan başka teolojistler, millet meclisi üyeleri ve psikiyatristler, çok kere bir kişinin cinsel hareketinde neyin doğru neyin yanlış olduğu konusunda farklı kavramlara sahiptirler.

Başka bir deyişle, bir kişi her törel cinsel işin resmi ve sağlıklı kabul edileceğini varsayamaz. Aynı nedenle her cinsel günah aynı zamanda bir cinsel suç değildir ve her cinsel suç da bir cinsel düzensizliğin belirtisi olmaz.Bu olgular çerçevesinde bakıldığında daha başka yansız bir sınıflandırma sistemi aramak da düşünülebilir görünüyor. Hatta sorunu peşinen sonuçlandırmak istemezsek, tüm değer yargılarından ve tam anlamıyla klasik farklardan kaçınmamız en iyisidir.


Bir başka yaklaşım da «nesnel» terimine dayanarak basitçe tanımlamaktır cinsel davranışı. Örneğin biz bir kişinin yalnız başına yaptığı ile başkalarıyla temas halinde yaptıkları arasında bir ayrım yapabiliriz. Böyle bir temas, karşı cinsten bir eşle, aynı cinsten biriyle ya da bir hayvanla olabilir.Böylece cinsel etkinliğin dört temel tipine ulaşırız:

1. Kendi kendini uyarım

2. Karşıcinsel ilişki

3. Eşcinsel İlişki

4. Hayvanlarla cinsel ilişkiKuşkusuz bu ayırımların yalnızca farklı davranış tiplerine ait olduğunun vurgulanmış olması gerek, yani farklı insan tiplerine göre değil. Başka bir deyişle, bir kişi pekâlâ cinsel davranışın bu dört tipinde de etkinlik gösterebilir. İlkönce esas olarak kendi kendine uyarıma giren kişiler, sonraları kısa bir dönem hayvanlarla cinsel deneyimlere girer ve daha sonra ilgileri karşı cinsten insanlara yönelir. Bazıları yaşamları boyunca hem cinsel hem de karşıcinsel ilişkiler sürdürür.

Gençliklerinde değişik cinse, deneyimlere başvuran bazıları da, sonuçta tam doyumu geleneksel bir evlilikte bulur. Öte yandan, ölümle ya da boşanmayla evli bir eşin yitimi bazı erkek ya da kadınları daha önce görülen davranış örneklerini göstermeye itebilir.Çağdaş seks araştırmaları, İnsanın cinsel davranışlarına yalnızca sabit, ve yanılmaz biyolojik İçgüdülerin kılavuz olmadığım, toplumsal koşulların da bunu epeyce etkilediğini göstermiştir. Bundan başka, bu bakışla, farklı toplumların kendi bireylerine çok farklı koşullar dayattığı da tarihsel ve antropolojik çalışmalarla açığa çıkıyor.

Özcesi, günümüzde insanların cinsel nesnelerini genelde koşullara göre seçtiğini ve bu seçimin kişilerin öğrenim deneylerinin bir sonucu olduğu anlaşılıyor.Bununla birlikte, tüm toplumlar arasında çoğu toplumların bir tek cinsel nesneyi seçtiğine de kuşku yok. Karşı cinsten yetişkin bir insan, bir eş. Nitekim, karşı cinsel ilişki her zaman en yaygıncinsel etkinlik tipi olmuştur.

Bunun nedenini bulmak pek de zor değil: Yalnızca erkek ve kadın arasındaki cinsel ilişki üremeye götürür ve o nedenle de toplumsal grubun türlerinin sonsuzluğu sağlanır. Yani ancak bu yolla insan soyu sürüp gider. Hayvanlarla cinsel ilişki, kendi kendini uyarım ya da eşcinsel ilişkiden herhangi birini temel eğilim haline getirecek herhangi bir toplum, kendisini silinmeye, yok olmaya mahkûm eder.Bildiğimiz gibi, insanın geleceği yalnız üreme azlığı ile değil, aynı zamanda aşırı nüfus artışı ile de tehdit edilebilir ve bu son durumda, bir toplum pekâlâ insanın cinsel değerlerini değiştirmek zorunda kalabilir:


Örneğin Yunan filozofu Aristotales, Politika adlı yapıtının ikinci kitabında aşırı nüfus artışı nedeniyle doğum oranını düşürmek için, Giritlilerin eşcinsel ilişkilerin yerleşmesi için çalıştıklarından söz eder. Bu örnek doğru ya da yanlış olabilir ama, en azından insanların 2000 yıl önce bile bir cinsel seçim yapabildiklerini göstermesi açısından ilginçtir.Öte yandan, bu örnekleri dikkate alarak insanların cinsel davranışlarının biyolojik etmenlerin tümüyle dışında olduğunu ileri sürmek de doğru olmaz.

Gerçekte, insanın karşıcinsel ilişkiye yönelim duyması, onun memelilere ait olmasından ileri gelen bir nesnel göstergedir. Ayrıca yüksek memelilerin çoğu için kendi kendine uyarım, eşcinsel etkinlik ve öteki türlerle ilişkisi (insan da dahil) hep bu köklü kalıttan kaynaklanır. Tüm bunlara karşın, onların hakim cinsel etkinlik tipleri aynı cinsle karşıcinsel ilişkidir.En yüksek memeli olarak insanın bu genel davranışların en azından bir örneğini miras aldığını varsaymak daha güvenli bir yaklaşım olur.

Oysa, aynı zamanda, insanların varolan karşıcinsel potansiyellerini artırmanın yanı sıra, cinsel ilişkinin öteki türlerini de özendirmek ya da uygulamak için elinden gelen çabayı gösterdiğini bilmemiz gerekir. Buradan iki açık sonuca ulaşmamız olası : Birincisi, herhangi bir tabu ya da yasaklamalar olmaksızın karşı cinsel ilişki, toplum içinde cinsel etkinliğin en yaygın biçimi olacaktır. İkincisi, öteki cinsel etkinlik türler de aynı koşullar altında, önceki durumundan daha yaygın bir uygulama alanı bulacaktır.Yakın zamanlarda, ABD toplumunda, cinsel özgürlük gözle görülür bir gelişme göstermiştir.


Bunun sonucu olarak insanın bir dizi cinsel davranışı hakkında eskisinden daha fazla bilgi sahibi olunmaktadır. Oysa, ilk güvenilir istatistiksel bilgilerin toplanmasından bu yana birkaç on yıl geçtiğinden, cinsel davranışın bizzat kendisinde bir değişme olup olmadığını söylemek güçtür. Kuramsal düzeyde,Viktoryan soyumuzun, cinsel etkinliklerinde bizden çok daha fazla kısıtlı olduklarım biliyoruz.

Gerçekte, onların davranışlarıyla bizim davranışlarımız arasında hâlâ büyük bir benzerlik görülüyor.Ayrıca, günümüz insanlarının cinse! potansiyeli araştırmak açısından çok daha şanslı ve bilgili oldukları açıktır. Güvenilir gebelik önleyici yöntemlerin bulunması, istenilmeyen gebelik korkusunu önemli ölçüde azaltmış, hatta bir kenara atmıştır.

Kadının ekonomik ve resmi özgürlüğü, kadın erkek ilişkilerini daha saygıdeğer bir konuma getirmiş ve kitle iletişim araçları, genç olsun yaşlı olsun, her iki kesimden insanların kendilerini cinsel olarak kabul edip anlaması için kesin ve sürekli bir bilgi akışı sağlamıştır.Herkesin en uygun cinsel tercihi yapmasını yine o kişiye vererek, cinsel davranışları zorla tek bir standart çerçevesine sıkıştırma- yıp, aşkın gelişebilmesi için hoşgörülü bir ortam sağlayarak, bu ve benzer gelişmelerin eninde sonunda gerçekleşebileceğini umabiliriz.. Aşağıdaki sayfalarda cinsel etkinliğin dört temel tipi üzerine bazı genel bilgiler verilecek ve çok yaygın cinsel tekniklerin kısa bir tanımı yapılacaktır.

SENDE YORUM YAP!

Whatsapp